torsdag 1. november 2012

En dag på sykkel i Oktober 2012





Vi hadde noen nydelige høstdager  nå i oktober måned. Det var lenge siden jeg hadde opplevd den stillheten og speilingen.  Når en sykler, så ser en så mye mer enn å kjøre bil. Den andre store fordelen er at en kan stoppe når det passer og på et øyeblikk ha kamera skuddklar. Mange motiver er så avhengig av  det rette lyset, slik at det kan stå på sekunder. Den 21. oktober syklet jeg min vanlige rute fra Haugesund - Vormedal - Skre - Skåredalen og hjem. Jeg ble helt bergtatt av lys, speiling og den ro som var i naturen den dagen. Jeg legger ut noen bilder, og setter en enkel tekst til hvert bilde.



Ved Tosketjønn. Finere høstfarger har jeg nesten ikke sett. 

Også ved Tosketjønn. Store monstermaster, men det var så synonym speiling at jeg måtte ha dette bildet  med

Ved samme vann. 

Eivindsvatnet i Haugesund. Legg merke til han som svømmer

Eivindsvatnet fra litt avstand

Samme vann. Synonyme skygger


Djupadalen

Djupadalen - litt annen vinkel. 

Inngangen til Djupadalen

Hjem, motivet var like utenfor vårt hus, men jeg har ikke sett det før nå. 

1 kommentar:

  1. Vakkert landskap du presenterer, og når fargene og lyset er som her, blir det jo riktig så bra. Ikke var det noe særlig vind heller, hvilket de mange flotte speilingene er en bekreftelse på. Super serie - takk for at du deler.

    - Bjarte

    SvarSlett