torsdag 18. juli 2013

Speiling - roer ned nervene



Da vi etter endt besök på Otta skulle dra til Haugesund, så kjørte vi som vanlig riksvei 51 fra Otta til Fagernes. Det var vindstile  og en rolig morgen. Ved et sted som heter Gjendeheim kom vi over dette vannet omgitt av fjell og litt skog. Det hersket en slik ro og fred her at vi måtte bråstoppe bilen, rote frem kamera i en fart og knipse i vei.  Jeg vet jo av erfaring at lys og speiling kan forandre seg på noen få sekunder. Nedenfor følger bildene som  iallfall gir meg ro, og hvis dere liker dem, så er det bare å se og nyte den vakre norske naturen. Alle bilder er tatt 8. juli 2013.


Ekte norsk natur dette

Norge på sitt beste

Kontraster var det mye av

De dype blåfargene fascinerer meg

En morenerygg på sitt fineste

Sykronspeiling

Fine linjer

Bare vakkert

Noen fisker og nyter roen

Litt dypere perspektiv i dette bildet

Så farvel vakre Norge for denne gangen. Jeg skal kose meg med bildene på aldershjemmet. 

1 kommentar: