søndag 10. november 2013

Karmsundet - Høsten 2013



Vi har hatt noen fine høstdager med vindstille og faktisk ikke regn noen dager. Da slipper vi alt vi har og kommer oss ut i naturen. Karmsundet er et fartsled som  er mye benyttet av skipsfarten. Vanligvis blåser det nesten alltid her. Fjorden eller sundet blir som en trakt hvor vind og strøm presses igjennom. Jeg har funnet meg et foto-ståsted like ved sundet og på stille dager har jeg skikkelig kost meg med forskjellig lyssettinger. Jeg må bare få bildene inn i et digitalt album, og som vanlig legger jeg dem ut, hvis noen skulle ha interesse av dem.


Til og med steiner kan være fint når det er vindstille


Karmsund Bro

Karmsundet sett mot nord. Haugesund i bakgrunnen



Karmsundet fra en annen vinkel

En minnebauta plassert like ved sundet

Rolig og stille denne dagen

Noen svaner holder til i denne urolige og værharde skipsleia

En fyrlykt som angir kursen

Det er blitt kveld og lyset forandrer seg. 

Svanene vil gjerne ha mat og kommer villig mot fotografen

De  fikk ikke noe og måtte snu igjen.  Jeg hadde ikke noe med meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar